Telefon
WhatsApp
Tevekkül

Kendinizi ve herkesin fiilini Hakta fena ederek tevekkül edin.
Tevekkül makamı fiillerde fena bulmaktır. Bu tevekkül makamı ölümsüz ve diri olanı keşfetme makamıdır ki, tevekkülün menşei Allah’ın hayat sıfatını müşahede etmektir. Hz. Yunus; “Ölen hayvan imiş; âşıklar ölmez” derken bu tevekkül ehlinden bahseder.
Alt bilinç (mertebe) ancak üst mertebe ile bilinir. Nitekim mutasavvıflar şöyle bir varlık okuması yapmışlardır: Bir mertebenin (makamın) sahih olması için, o makamdan yukarı bir makama çıkmak gerekir demişlerdir.
Ölümsüz ve daima diri olan Allah’a tevekkül edin, güvenin. Ölen her canlı ancak zatı itibarıyla daima diri olanla hayat bulur ve onun hayatı zatının aynısıdır ve aynasıdır. Dolayısıyla Onunla hareket ederler. Şu halde yapılana değil; yaptırana bakmakla yaptıranı önemsemek, kesrette yani sebep-sonuç ilişkisindeki çarkta boğulmak yerine onun dışına sıçramış oluruz. Çünkü hadiste ifade edildiği gibi; “Onların tümü sana zarar vermek üzere bir araya gelseler bile Allah’ın senin için takdir ettiğinin, dışında bir zarar veremezler.”
Onlara karşı, özlerini onlara bildirme noktasında şefkatinle onlara savaş ver. Bu, şimdiye kadar olup biten cihatların en büyüğüdür. Perdeler ardındaki hakikati bilmek ve kendini gerçekleştirmek, Hz. İnsan demek olan Muhammedî şuura ulaşmak, uyanmak cihatların en büyüğüdür.
“O iki denizi salıverendir. Yani cisim ve ruh denizini salıvermiş, birbiri içine birbirinin haklarını aşmaz şekilde, karıştırmamak üzere harmanlamıştır. Biri tatlıdır ve susuzluğu giderir.”
Furkan, 53

Bütün fiiller, ancak bir faili gösterir. Fiiller çoktur, ancak fail tektir. Fail, merkezde daima diridir ve fiiller o fail aracılığıyla olur. Gözlemci tektir, ancak gözlemlenenler çoktur.
Kişi, daimi olan gözlemciye değil; gözlemlediklerine odaklanmıştır. Bazen dünya rüyasındaki gözlemlediklerine, bazen de uyku rüyasındaki gözlemlediklerine odaklanmıştır. Kısaca, içsel kesret veya dışsal kesrette boğulmuştur. Acı su tatlıyı, tatlı su ise acıyı besler. Acıdan tatlıya tatlıdan ise acıya geçiştir hayat. Ancak aradaki berzahta duran arif bilinci, bunları yerli yerinde kullanır. İşte bu marifettir. Gölgeler güneşi gösteren işaretlerdir. Bunu bilmek ve kesret aynasında güneşi görmek, sende saklı olan Hakkı bilmektir.
Allah’ın sıfatları ile sıfatlanmak
Onu, hamd ile tesbih edin. Kendi gölgelerinizden arınarak, o gölgelerin özü gösteren işaretler olduğunu anlayarak, Hakk’a vasıl olmak şuuruna erişerek kendi miracınızı yaşayın. Kendi iç ve dış rüyalarınızın ancak rüyayı göreni gösterdiğini ve rüyayı görenin ise rüya olmadığına uyanın. Kendinizi rüyalardan tenzih edin. Rüyaların tenzihin aracı olduğunu bilin ve bu şuurluluğa demirlenin, buraya sımsıkı tutunun. Kendi sıfatlarınızdan arınarak, sıfatlarınızın ancak Onun şuuruna erişmek için bir işaret olduğunu bilerek, bu biliş içinde eriyin ve fena bulun. Ondan başkası için bağımsız bir sıfat olmayacak şekilde Onu tenzih edin. Onun şükrüne, yani bu fark ediş halinin sende oluşturduğu hale bürünüp, Onun fiilinin kaynağını yaşayan haline gelen bir varlık kimliğine kavuşun.
Hayali bir Allah kavramından; Onun tutan eli, gören gözü, işiten kulağıyla işaret edilen varoluşsal bütünlüğe ulaşın. Yani Onun sıfatı ile sıfatlanın. Çünkü gerçek hamd, Onun övülmeye layık sıfatlarıyla sıfatlanmaktır. İşte ölümsüzlük içkisi olan tevekkül makamının içtiği sarhoş etmeyen şarap, insanı ne akıllı ne de divane eden şarap; budur. Bu, üzüm şarabı değil; aşk şarabıdır.
İşte, anlayış bir fiil değil; bir fark ediştir. Bu anlayışla boyanan dalgaların, okyanusu bildiren işaretler olduğunu kavrayan, tüm dalgaların okyanus tarafından ihata edildiğini, dalga aracılığıyla müşahede etmekle, dalgalar (olaylar) aracılığıyla insanların sana karşı işledikleri suçları savmayı, onların sana yaptıkları eziyetlerin cezasını vermeyi, Ondan istemekle yetinirsiniz. Onun, onlara ceza verme kudretine sahip olduğunu görürsünüz. Bu şuurdaki insan dışarıyla uğraşmaz, enerjiyi dışarıya akıtmaz. Bilir ki, Allah abes iş yapmaz. Başınıza gelen sonuçlar, sizdeki sebeplerle ilgilidir ve bu sebepleri bilerek bunu aşmak ve anlamak insanın imtihan sahasıdır.
Her şeyin tek çözümü vardır, O da Hâk bilinci ile bilinir, tüm varlığa onun nazarı ile bak. Müminin ferasetinden sakının, o baktı mı Hakkın nazarı ile bakar. Burada gören de, görülen de birdir.

0 Yorum

Henüz Yorum Yapılmamıştır.! İlk Yorum Yapan Siz Olun

Yorum Gönder

Lütfen tüm alanları doldurunuz!

Puan Durumu

Takım OM G M P
1 GS  Galatasaray 36 32 1 99
2 FB  Fenerbahçe 36 29 1 93
3 TS  Trabzonspor 36 19 13 61
4 İBFK  Başakşehir 36 17 12 58
5 BJK  Beşiktaş 36 16 13 55
6 KSM  Kasımpaşa 36 15 14 52
7 ALNY  Alanyaspor 36 12 10 50
8 ÇRZ  Ç.Rizespor 36 14 15 49
9 SVS  Sivasspor 36 12 12 48
10 ANT  Antalyaspor 36 11 13 45
11 ADS  Adana Demir. 36 10 12 44
12 SAMS  Samsunspor 36 11 16 42
13 KYS  Kayserispor 36 11 14 41
14 KON  Konyaspor 36 9 14 40
15 MKE  Ankaragücü 36 8 13 39
16 GFK  Gaziantep FK 36 10 18 38
17 FKGK  Karagümrük 36 9 17 37
18 HTY  Hatayspor 36 8 15 37
19 PNDK  Pendikspor 36 9 18 36
20 İST  İstanbulspor 36 4 25 16

Yazarlarımız

Bursa Nöbetçi Eczaneler

Anket

E-Bülten Aboneliği